Původní název: Ching Yan (2008) Země: Hong Kong Režie: Dante Lam Obsadzení: Nicholas Tse, Nick Cheung, Zhang Jing-chu, Sherman Chung, Liu Kai-chi, Patrick Keung, Derek Kwok, Miao Pu CSFD / IMDB / HKMD / HKCINE |
Osobnější, psychologičtější pohled na hrdiny v rámci žánrových snímků tvoří nedílnou součást hongkongské produkce a tvorbu výrazných režisérů jako Ringo Lam, Johnnie To nebo Derek Yee. Teď se k nim připojuje Dante Lam se svým posledním dílem.
Režiséra Dante Lama mám v povědomí díky triádnické komedii Jiang hu: The Triad Zone a zejména The Beast Cops, policejnímu snímku. The Beast Stalker se zařazuje k policejnímu thrilleru, ale tentokrát se kromě policistů věnuje více i zločincům a jejich obětem.
Režiséra Dante Lama mám v povědomí díky triádnické komedii Jiang hu: The Triad Zone a zejména The Beast Cops, policejnímu snímku. The Beast Stalker se zařazuje k policejnímu thrilleru, ale tentokrát se kromě policistů věnuje více i zločincům a jejich obětem.
Tragická událost má ale o několik měsíců později pokračování. Cheung nechá unést Anninu druhou dceru. Vydíráním zoufalé matky chce docílit ztracení důkazů ze soudního spisu, které ho uvědčují z dalších zločinů. Tong, který se u únosu náhodou vyskytne, se snaží holčičku nalézt a napravit tak svou chybu z minulosti.
The Beast Stalker je na první pohled nápadný potlačením akce, která není atraktivní sama o sobě. Napovídají tomu i záběry, jež z velké části tvoří polodetaily a polocelky. Jednání postav vystupňované k případné akci (dění, pohybu) se odvíjí v souladu s rozvíjením zápletky - únos - pátrání.
Středobodem tu také není přemísťování se ve specifických lokacích ale spíše odkrývání vztahů a emocí. K tomu právě slouží komplikovaná struktura vyprávění. Příběh začíná autonehodou, na kterou se řetězením náhod nabalí další zlomové události. Srážka tří aut a následné skutky se opakovaně vrací nejen jako přípomínka, co se stalo, ale přináší nový pohled z jiného úhlu (jiné postavy, jiná část příběhu).
The Beast Stalker je na první pohled nápadný potlačením akce, která není atraktivní sama o sobě. Napovídají tomu i záběry, jež z velké části tvoří polodetaily a polocelky. Jednání postav vystupňované k případné akci (dění, pohybu) se odvíjí v souladu s rozvíjením zápletky - únos - pátrání.
Středobodem tu také není přemísťování se ve specifických lokacích ale spíše odkrývání vztahů a emocí. K tomu právě slouží komplikovaná struktura vyprávění. Příběh začíná autonehodou, na kterou se řetězením náhod nabalí další zlomové události. Srážka tří aut a následné skutky se opakovaně vrací nejen jako přípomínka, co se stalo, ale přináší nový pohled z jiného úhlu (jiné postavy, jiná část příběhu).
Odhalování "kdo" také není primárním úkolem příběhu, protože známe všechny podstatné osoby. Vrstevnatější děj pracuje spíše s vytvářením komplikovanějších vazeb a dodává tak další zdroj napětí. Polarita dobra a zla je pak znejasněna odhalováním dalších souvislostí (matka a její dilema, únosce Hung a jeho situace).
Paradoxně nejméně zajímavě vypadá policista Tong. Hlavní postava, hybatel děje, je představený jen z profesní stránky a jiné jeho vztahy, vlastnosti či emoce kromě traumatu ze smrti zabité holčičky snímek nenabízí. Proto zřejmě vypadá lehce nepatřičně přehrávané reakce herce v závěru. Jak se mu dá věřit, případně soucítit s ním, když ho vlastně ani neznáme?
Závěrečná erupce násilí dává vzpomenout na jiný Lamův bestiální snimek (The Beast Cops), ale děj se odklání k pointě, která originálně uzavírá osudový kruh, v němž se postavy zachytily. Tragické? Určitě. Nevyhnutelné? Možná...
Trailer: